دانلود فیلم پدرخوانده The Godfather 1972

 

دانلود فیلم پدرخوانده زیرنویس فارسی چسبیده

داستان فیلم
در فیلم پدرخوانده : فیلم در جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه، در لانگ بیچ نیویورک، لانگ آیلند شروع می شود. وقت پدرخوانده برای شنیدن خواهش های دوستان و زیردستان چاپلوس پر شده است. یکی از این خواهش ها را پسرخوانده ی او، جانی فونتی خواننده مطرح می کند. آن خواهش چیست؟

درباره فیلم
فیلم پدرخوانده The Godfather محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی ، درام می‌باشد و به کارگردانی Francis Ford Coppola در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است. در فیلم پدرخوانده بازیگرانی چون Abe Vigoda، Al Lettieri، Al Martino، Al Pacino، Diane Keaton، Gianni Russo، James Caan، John Cazale، John Marley، Lenny Montana و… به ایفای نقش پرداخته اند.

دانلود فیلم پدرخوانده The Godfather 1972

نام فیلم : The Godfather

ژانر (موضوع) : جنایی، درام

امتیاز : ۹٫۲ در سایت IMDb

زبان : انگلیسی

سال انتشار : ۱۹۷۲

محصول کشور : آمریکا

کارگردان : Francis Ford Coppola

بازیگران : Marlon Brando,Al Pacino,James Caan
فیلم تماشایی پدرخوانده The Godfather 1972 در مورد رهبر بانفوذ یکی از خانواده‌های مافیایی نیویورک به نام دون ویتو کورلئونه (با بازی مارلون براندو) است که پیشنهاد همکاری با یک باند قاچاق مواد مخدر را رد میکند. اکنون پسر کوچکتر کورلئونه به نام مایکل (با بازی آل پاچینو) علارقم میل خود و برای جلوگیری از آسیب و فروپاشی خانواده‌اش، جنگی همه جانبه علیه دیگر باندهای مافیایی به راه انداخته و…

سایر اطلاعات فیلم :
رده سنی : ۱۲
نویسنده : Mario Puzo
زمان فیلم : ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه
معرفی فیلم The Godfather
فیلم سینمایی پدرخوانده یا گادفادر (The Godfather) فیلمی جنایی و درام محصول سال ۱۹۷۲ کشور آمریکا به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا است که توسط کمپانی Paramount Pictures تولید و منتشر شد؛ نویسندگی این فیلم را نیز فرانسیس فورد کاپولا و ماریو پوزو برعهده داشته و بازیگرانی چون آل پاچینو، مارلون براندو، جیمز کان، رابرت دووال، دایان کیتون، تالیا شایر، جان کازال، ایب ویگودا، تالیا شیر و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین این فیلم که براساس رمان پرفروش پدرخوانده نوشته ماریو پوزو در سال ۱۹۶۹ ساخته شده است اولین بار در تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۱۹۷۲ در مراسم Loew’s State Theatre به نمایش درآمد سپس در ۲۴ مارس همان سال به صورت گسترده در کشور آمریکا اکران شد و با فروش تقریبی ۲۴۶ میلیون دلار در سطح جهانی، به یک موفقیت بزرگ تجاری دست پیدا کرد؛ این فیلم که اولین قسمت از سه گانه پدرخوانده به حساب می‌آید پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده ۳۲ جایزه از جمله ۳ جایزه اسکار، ۵ جایزه گلدن گلوب و یک جایزه ساترن شده و نامزد دریافت ۳۰ جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها میتوان به نامزدی ۸ جایزه اسکار، ۲ جایزه گلدن گلوب و ۴ جایزه بفتا اشاره کرد. این فیلم پس از اکران با نظرات مثبت بسیار زیادی از سوی منتقدین و مخاطبان روبرو شد و آن‌ها کارگردانی، فیلمنامه، تدوین، فیلمبرداری، موسیقی متن و همچنین بازی بازیگران به ویژه آل پاچینو و مارلون براندو را ستودند؛ فیلم پدرخوانده به عنوان دومین فیلم برتر تاریخ سینمای آمریکا از سوی بنیاد فیلم آمریکا انتخاب شد و به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ، بخصوص در ژانر گانگستر مورد توجه قرار گرفت؛ قسمت دوم این فیلم با نام The Godfather Part II در سال ۱۹۷۴ و قسمت سوم نیز با عنوان The Godfather Part III در سال ۱۹۹۰ میلادی منتشر شد.