آشنایی با تویوتا لندکروزر پرادو

آشنایی با تویوتا لندکروزر پرادو

نویسنده: boogh بوق

تویوتا لندکروزر پرادو


آشنایی با تویوتا لندکروزر پرادو

 

نسل سوم تویوتا لندکروزر پرادو (j120) در سال ۲۰۰۵  در دو مدل سه درب و پنج درب با موتورهای ۴ سیلندر و ۶ سیلندر تنفس طبیعی راهی بازار ایران شد. این شاسی بلند در واقع برادر کوچک تر تویوتا لندکروزر میدانند که در برخی بازارها آن را با نام برادر بزرگتر‌ خود یعنی تویوتا لندکروزر می نامند.  در ادامه به تست و برسی نمونه ی پنج درب ۶ سیلندر آن میپردازیم. Toyota Land Cruiser Prado

 

طراحی ظاهری پرادو

تویوتا لندکروزر پرادو به عنوان یک شاسی بلند، ظاهر قدیمی و ساده اما قابل قبول دارد. به طور کلی به نسبت لندکروز با خودرویی کوچک تر سروکار داریم، اما کماکان پرادو خودرویی بزرگ و جادار می باشد. تفاوت ظاهری پرادو با لندکروز در چراغ ها و گلگیرها است که در لندکروز به صورت اغراق آمیزی بزرگ تر است.

 

طراحی داخلی پرادو

داخل ماشین دارای دو رنگ خاکستری و قهوه ایاست که در عین سادگی جذاب است. اتاق  خودرو کاملا بدون صدا بوده و کیفیت تمامی ادوات کاملا حفظ شده و در کل با اتاقی بسیار با کیفیت طرف هستیم. فضای سرنشینان برای تمامیه سه ردیف کاملا قابل قبول بوده و  سواری نرم و راحتی دارد. از نظر برخی از کارشناسان صندلی نشیمن کمی سفت است. ارگونومی قابل قبولی دارد.

از آپشن های مهم پرادو 

  • صندلی های برقی و گرم کن دار در جلو
  • آیینه های برقی و تاشو
  • سیستم تنظیم ارتفاع و تنظیم نرمی و سفتی
  • سیستم تعلیق
  • کنترل سرعت در سراشیبی
  • سانروف
  • کروز کنترل، کنترل کشش و کنترل پایداری
  • سنسور جلو و عقب،دوربین دنده عقب،مه شکن جلو
  • فرمان ۴ حالته دستی،۶ اسپیکر، چنجر ۶ تایی،۶ ایربگ
  • سیستم تهویه اتوماتیک و دو کاناله در جلو و تنظیم جداگانه تهویه ردیف دوم و سوم با عمل‌کرد بسیار خوب
  • کولباکس

می توان اشاره کرد.

 

اطلاعات فنی و عمل‌کرد تویوتا لندکروزر پرادو

تویوتا پرادو چهار درب در دو نسخه‌ی ۴ و ۶ سیلندر وارد بازار شد که نمونه ی مورد بررسی ۶ سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با حجم ۴ لیتری ۲۴۰ اسب بخار و ۳۷۷ نیوتن متر گشتاور با مصرف ترکیبی ۱۳.۵ لیتر در صد کیلومتر، این خودروی ۲۱۳۰ کیلوگرمی را در ۹.۸ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. در کنار این موتور پر توان و کم اصطلاک گیربکس ۵ دنده اتومات همراه با گیربکس کمکی و دو دیفرانسیل با قفل مرکزی و دیفرانسیل جلو، هم در مصارف شهری هم خارج شهری عملکرد کاملا راضی کننده ای دارد و چالشی نیست که این خودرو از پس اون بر نیاد. زمانی که شما در پشت فرمان قرار میگیرید، ارتفاع زیاد این خودرو همراه با دید کافی به اطراف و ایینه های بزرگ کاملا شما را بر جاده مسلط کرده و سواری نرم و دلنشینی برای شما به ارمغان می آورد.

اما فرمانپذیری بد و شیرجه در ترمز های ناگهانی از نقاط ضعف این خودرو به حساب می‌آیند. ابعاد تایر تویوتا پرادو ۲۶۵/۶۵R۱۷ است که میتوان ان را با لاستیک های لندکروزر به ابعاد ۲۷۵/۶۵R۱۶ یا ۲۸۵/۶۵R۱۶ جایگزین کرد که کمی فرمانپذیری این خودرو را بهبود میبخشد.

تویوتا لندکروزر پرادو خودرویی با ابعاد بزرگ و فضای کابین مناسب، سواری نرم، کم اصطلاک و با کیفیت، ظاهری ساده و منطقی انتخاب مناسبی برای مصارف شهری و خارج شهری است که از نظر توان و عملکرد واقعا میتواند تمامیه انتظارات شما را براورده کند.

تویوتا

ویکی پدیا

خرید و فروش خودرو

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان ماشین

بوق

 

logo